دولت ، خانواده‌ها، معلمان و خود دانش آموزان چه کار باید بکنند تا محیط مدرسه دلپذیر، دلخواه و شادوپرنشاط شود؟

 

 

اولین گام برای ایجاد یک محیط شاد برای دانش آموزان در مدارس تفکیک وظایف هرکدام از کسانی است که به نحوی در این محیط نقش دارند حال چه به صورت مستقیم ،چه به صورت غیر مستقیم باشد.
بدون شک مهم ترین نقش را معلمان و مدیران مدارس ایفا میکنند که به طور مستقیم با دانش آموزان برخورد دارند در اکثر مدارس شیوه آموزش به سمتی رفته که معلمان به آموزش یک درسنامه بسنده کرده و فضای کلاس آنقدر خشک و بی روح است که دانش آموز در طول ساعات کلاسی خسته و بی حوصله است با پیشرفت تکنولوژی میتوان فضای کلاس را طوری برای دانش آموز فراهم کرد که با ورودش حس و حال درس خواندن را داشته باشد معلمین میتوانند با خلاقیت و ابتکار خود شیوه نامه آموزشی گذشته را کنار بگذارند و با روحیه بهتر سرکلاس حاضر شوند مطمئنا همه چیز به یک امتحان و درس دادن ختم نمیشود پس روش هایی را به کار ببرند که دانش آموز با رغبت بیشتری پای کار بیاید.
معلمان باید اکثر مواقع کلاس را به صورت میدانی برگزار کنند که دانش آموز به طور مستقیم با محیط پیرامون آشنا شود و از فضای خسته کننده‌ای که همیشه در ذهنش میگذرد دور شود خود دانش آموزان در این راه میتوانند کمک بسزایی به مدارس بکنند برگزاری بازی های بومی و محلی در مدارس به صورت ماهانه یا هفتگی میتواند دانش آموز را از فضای مجازی که همه گیر شده و جامعه را از فعالیتهای بدنی دور کرده به فضایی شاد و مفرح در مدارس بازگرداند.

آینده کاری مناسب در هرکشوری یکی از مهمترین عوامل پیشرفت آن کشور است باتوجه به این که در ایران اکثر افراد به سمت مدرک گرایی می روند دولت می تواند با ایجاد بسترهای مناسب برای دانش آموزان برای اینکه از آینده کاری خود مطمئن باشند نقش موثری را در ایجاد فضایی شاد در مدارس ایفا میکند همچنین با برقراری تعادل بین حجم کاری معلمان و تعداد دانش آموزان می تواند یکی از عوامل موثر باشد.

واما خانواده،خانواده اولین نهادی است که انسان در آن رشد می کند و تأثیر مستقیم بر اعمال و رفتارها و نگرش ها و طرز تلقی های فرزندان دارد. برخی خانواده ها عموماً دنیا را مکانی قابل اعتماد، منظم، پیش بینی پذیر، قابل مهار می بینند. آن ها خود را با کفایت می شمارند، سایر خانواده ها اطراف خود را محیطی خطرناک، نااستوار و متزل، غیرقابل پیش بینی می انگارند که خطر بالقوه در آن وجود دارد. بنابراین دیدگاه خانواده و رفتار اعضای خانواده تأثیر فراوان دارد.

راهکارهای پیشگیری از آنفولانزا

پرسش مهر سال تحصیلی ۹۸-۹۹

دانش ,مدارس ,آموزان ,مستقیم ,معلمان ,آموز ,دانش آموزان ,دانش آموز ,در مدارس ,به صورت ,است که

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ایثارگران ونک دنیای شیرین ریاضی « ﻳَﺪُ ﺍﻟﻠﻪِ ﻓَﻮﻕَ ﺃَﻳْﺪِﻳﻬِﻢْ » طراحی سایت، سئو، تبلیغات در گوگل مقالات بیت کوین فراشیمی یو موزیک درمان بیماری ها قرارگاه کتاب